Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Zašto je kulturi teško – i zašto EU nije rešenje, već generator problema

Komentari (52) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 13 jul 2013 18:53
Tucko
Izuzetno dobar i vredan članak kome se skoro ništa ne mora dodati,a posebno ispraviti.
Preporuke:
40
0
2 subota, 13 jul 2013 18:59
Zoran Đorđević
- Nemojte verovati onima koji vam prete izolacijom, to je obična floskula.

- Nemojte verovati onima koji govore da Evropa nema alternativu, i to je gnusna floskula i laž.

- Okrenimo se sebi, napustimo pogubnu i ponižavajuću politiku evrointegracija.
Kako organizovati referendum posle koga se može saznati kojim putem je Srbija odlučila da ide? Narod u Srbiji, ne Amerikanci.
Preporuke:
40
0
3 subota, 13 jul 2013 22:09
naša posla
Odličan tekst, a samo dva komentara. Izgleda da više nema snage čak ni za ovaj najminimalniji vid angažmana. Posle se žalimo kako nam je neko drugi kriv.
Preporuke:
22
2
4 subota, 13 jul 2013 22:52
Drinko Končarević
@naša posla
Što Vi niste napisali komentar? Odavno smo shvatili da komentari ne menjaju stvar. Primećujem da čitalaca komentatora je sve manje. Ovi na vlasti opet, umesto obraza imaju džonove. Oni se smeju, zezaju i rade po svom tvrdeći da je to najbolje za nas. Njima ništa nije sveto. Možda je razlog u činjenici da su na ovom prostoru i vremenu bezvredne generacije tipa "baš me briga, ja ne mrdam". Čemu ili gde vode ovakvi stavovi?
Preporuke:
21
1
5 subota, 13 jul 2013 22:59
Sve je laž
Na "zapadu" postoje razne kulture : kultura gljivica
kultura virusa, kultura bacila, kultura žitarica.
Kod nas je taj pojam kulture i ono što se pod njim
podrazumeva, najčistiji relikt užasnog titoizma.
U Americi,kao Zemlji useljenika, se pod kulturom podrazumeva samo Religija,specifična muzika nekog
Naroda po kojoj je on prepoznatljiv, i neka kuhinja,
karakteristična za taj Narod - za Induse i Pakije
to je kus-kus, za Kineze riža sa svinjetinom, za
Ruse boršč, za Italijane pica i pasta, za Grke suvlaki,a mali Narodi sa Balkana, koji su dugo
bili izloženi uticajima raznih carstava, i nemaju baš neke specifične kuhinje.
Sve ostalo je entertainment, iliti zabava.
Sa jednim svojim prijateljem, profesorom engleskog i
engleske književnosti, a predavačem haiku japanske
poezije na Univerzitetu, godinama sam se svađao
zato što moje sviranje na violini smatra "zabavom",
ubeđen pogrešnim titoističkim obrazovanjem, da je to
"kultura". Rekao mi je- tvoje sviranje vredi tačno
onoliko,
Preporuke:
11
7
6 subota, 13 jul 2013 23:13
Sve je laž
nastavak ;
Trebalo mi je 10 godina da shvatim da je on u pravu.
Kultura, kao i sve druge ljudske delatnosti, mora da
bude verifikovana na tržištu. Ti komunistički
običaji da se plaća kultura, koja je inače uvek bila sluškinja titoističke politike, moraju da budu
prekinuti. Protest organizovao, ko ono, neki dramski studio. Pa baš su glumci potomci harlekina
i "glupih avgusta", i sad treba Narod preko budžeta
da plaća njihove gluposti. Ako se i mogu izdvojiti
autorski delatnici( književnici, kompozitori,vajari
slikari,)onda tu svakako ne spada scenska niti bilo
koja druga interpretativna delatnost.
A posebno ova naša "oponašačka" "kultura" od koje je Narod video više štete nego koristi, zaslužila je najsurovije uslove tržišta. Malo bi njih preživelo. Oni koji ne bi, pa bolje nam je bez njih.
Preporuke:
17
7
7 nedelja, 14 jul 2013 00:35
Rino o-o to
Autorov rezon odlično meri. Tako je. Niko kulturi i nauci nije kriv što je sebe dovela u tu situaciju. Namerno to kažem. Zašto? U Srbiji nenedostaju naučni radnici i mnogobrojni titulirani pojedinci. Onih s profesurama, doktoratima i drugim stručnim titulama. Sve naučnik do naučnika samo imaju jedan minus. Novac im nedostaje. Nepostoji isplativa intelektualna, kulturna i naučna elita ako ne služi naciji iz koje je ponikla. Ako izgubi „pupčanu vrpcu“ s nacijom ona je onda na „kosmopolitskoj berzi“ (koja je prejaka i često nedostupna proseku koji se kod nas naziva elitom) i tako otuđena je nesvrsishodna pa niti služi sebi niti bazi. Kad se još doda lizanje s uvek aktuelnim političkim establišmentom onda današnja pozicija nečudi. Drugim rečima, rodoljubiva elita ima zadatak da da doprinos stvaranju poštenog i kreativnog ambijenta u prostoru u kome živi a ne da se odrođeno i samoživo odnosi prema njemu kao „bogom data parazitska elita“...
Preporuke:
16
2
8 nedelja, 14 jul 2013 00:38
Rino o-o to
... Elita treba da hrani bazu ovog naroda (da bude dnevno ali i strateški za naciju rodoljubiva, životna) da bi vratila kredit toj bazi od koje ga je svojevremeno dobila (a čega ona najčešće nije svesna). Svaki kulturno i naučno uspešan pojedinac može biti kulturno i naučno onoliko kredibilan ukoliko shvati da njegova titula i rejting nisu samo delo sopstvenog prosvećenja i posvećeničke žrtve. Treba prepoznati „kredit“ naroda kome pripadaš. Bez te spoznaje ima samo maler, ništa, narcisoidnost i divergencija s konačnim uspehom. Kukanje tu nepomaže već naprotiv kaže koliko je ta "elita" svesna sebe i svoje pozicije.
Preporuke:
13
2
9 nedelja, 14 jul 2013 01:48
Rino o-o to
Ta ista kulturna elita činila je kvorum 5. oktobra ili je ćutala na „krizne štabove“, ili... Ili se, pre toga na različitim Miloševićevim posetama univerzitetima ili „kulturnim institucijama" direktno unosila u lice obraćajući mu se sa „ti“ ili „slušaj ti“. Pa jedan Đilas je na tome izgradio karijeru dok je kao „muškarčina student“ delio lekcije Miloševiću u rektoratu beogradskog univerziteta dok je Srbiji spremano vazdušno(uranijumsko) sipanje i blisko ulično euforično svrgavanje uz podršku mnogobrojnih performansa tadašnje kulturne elite koja je i sadašnja samo je malo ostarila i postala je više nemoćnija pa ne želi toga da se seti. Časni iz stvarne elite ovog naroda (od tada) prošli su kroz „arhipelag gulag“ i njih nema (sada). Srbija je izgubila poštenu decu. Crna rupa Srbije od intelekta, morala i rodoljublja nestala je ili je završila na golootočkom (haškom) reprintu. Nerazumem šta nije jasno danas?
Preporuke:
20
7
10 nedelja, 14 jul 2013 02:15
Ilija
Odličan tekst. Samo Španija, a pogotovo Portugalija nisu nikada bile velike evropske sile.
Preporuke:
16
5
11 nedelja, 14 jul 2013 07:42
...
Srbija nema šanse bez Naroda bilo šta da promeni, a naroda nema, izgubio se negde na "bezalternativnom putu"!I još nešto od kada su probuđene ove krtice plašim se da idemo putem Crne Gore i da će se sa nama Vučić još godinama zavitlavati dok ne dođemo do beogradskog pašaluka!
Preporuke:
14
2
12 nedelja, 14 jul 2013 09:03
...
Kultura, kao i sve druge ljudske delatnosti, mora da bude verifikovana na tržištu"

Nisam siguran da je tako. Ponajmanje se to odnosi na vrhunsku kulturu, da kažemo kulturu u užem smislu. Čitanje Dostojevskog, ili Šekspira ne košta ništa, ali zato su skuplje knjige Vanje Bulića, i Isidore Bjelice , da ne govorimo o svojevremeno najčitanijoj Jeleni Tinskoj koja je u jednoj knjizi pobrojala sve sa kojima se lepo družila. Ona i mnogi drugi su se "verifikovali na tržištu" , to ih nije učinilo kvalitetnijim ali osobe koje su im posvetile dva-tri sata čitanja jeste ponizilo i učinilo luđim no što jesu. Niko nas ne tera da gledamo zvezde granda; umesto toga možemo gledati Ibzenove drame u Ravasijevoj režiji sa sjajnim Draganom Nikolićem i Petrom Kraljem. A internet se isto plaća ma šta gledali na njemu, odnosno preko njega.
Preporuke:
24
1
13 nedelja, 14 jul 2013 09:07
...
Upravo primer pomenute Jelene Tinske mnogo govori. Ogromna većina ljudi zna ko je ona, veliki broj je čitao; malo ljudi zna da je njen otac, Saša Petrović, bio jedan od naših najboljih prevodilaca sa engleskog. Njegov prevod Apdajkovih "Parova" za koji je dobio Oktobarsku nagradu Beograda, kako reče jedan moj duhoviti prijatelj, bolji je od samog originala.
Preporuke:
17
1
14 nedelja, 14 jul 2013 11:29
Zoran Đorđević
"Kultura, kao i sve druge ljudske delatnosti, mora da bude verifikovana na tržištu"
Slutim da na to misli Vučić kad kaže da treba promeniti svest.
Preporuke:
16
2
15 nedelja, 14 jul 2013 13:51
Gluposti
Trebalo mi je 10 godina da shvatim da je on u pravu.
Kultura, kao i sve druge ljudske delatnosti, mora da
bude verifikovana na tržištu.


Ne znam koji bi profesor rekao ovkavu neistinu. Baš u SAD se nne vverifiuje sve na tržištu, među tim stvarima su i dela vrhunske kulture. Nju ne finansira država ali je itekako finansiraju razni fondovi, fondacije, obrazovne ustanove, bogati pojedinci - donatori koji dobijaju poreske olakšice i tome slično. To što se to ne radi preko budžetske partije ne znači da se ne radi vantržišno (pa i protivno nekim tržišnim kvaziprincipima). Ukratko čak i država koja je poznata ao ekonomski liberalna e sprovodi te principe do kraja (jer ti principi su manje više fikcija liberalskih fundamentalista) a u drugim državama, kapitalističkim i onim drugim, ti kvaziprincipi se primenjuju još manje...
Preporuke:
10
1
16 nedelja, 14 jul 2013 13:54
Gluposti, nastavak
A još je manje istina da se sve ljudske delatnosti verifikuju na tržištu - to nije čak ni potpna istina za sve ljudske ekonomske delatnosti a kamoli za totalitet ljudskih delatnosti (koje je nemoguće ni opisati u potpunosti). Neoliberalni fundamentalizam formulisan u ovom obliku pokazuje zapravo koiko je reč o jednoj ispraznoj ideologiji, kvazireligiji, a ne o nekakvoj ekonomskoj nauci ili teoriji.
Preporuke:
12
0
17 nedelja, 14 jul 2013 13:55
Velike sile
Španija i Portugalija su bile velike sile ali pre nekih četiristo godina. Što se tiče njihove ekonosmke snage Španija je bila vrlo znaajan zuočanik u evropskoj mašineriji pre početka ove krize.
Preporuke:
10
0
18 nedelja, 14 jul 2013 13:58
Sve je laž
...

Meni se Vaši stavovi, verovali ili ne, veoma dopadaju. Šta više,i sam sam ih sa Vama godinama delio, a i sada gajim izvesne sumnje koje, nažalost,
ne mogu da dokažem. Oduvek mi se gadio kriterij da
je taj i taj film na office box-u prodao 20 miliona
ulaznica, ne vodeći računa da ih je kupilo 19 miliona američkih idiota. No, mi smo, a naročito ta
naša "intelektualna" "elita", izabrali "demokratiju
čiji je osnovni postulat, "slobodno tržište",zar ne
Pa nije "demokratija" švedski sto, pa ću da biram
šta mi se sviđa. "Demokratija" je sistem sa najviše nametanja, zabrana, ograničenja i raznih odricanja, a u svemu tome je demokratsko samo to, što su ih u zakonodavnom telu izglasali predstavnici Naroda. Posledično, može neki zakon da ti se sviđe ili ne, možeš njime i lično da budeš
oštećen, ali jednom izglasan u Parlamentu, moraš da
ga poštuješ, i na to će te "demokratska" Država
prisiliti raznim sankcijama koje joj stoje na raspolaganju. Tako je i u oblasti kulture.
Preporuke:
6
1
19 nedelja, 14 jul 2013 14:16
Sve je laž
...

nastavak;

Vi ste očigledno čovek sa prefinjenim ukusom. No,
moram da kažem - moja kćerka je bila počela da
studira fine arts-odsek dramskih umetnosti.
Kada im je profesor na prvom predavanju rekao da će,
shodno statistikama, 99% njih završiti u nekom
provincijskom Pozorištu, svakodnevno se boreći za
golo preživljavanje, odmah je promenila studije i
završila nešto sasvim treće.
Ovo što se kod nas događa u kulturi su najčistije
titoističke tlapnje.Elitizam u kulturi vodi do
redukcije na nekoliko konzumenata, a komunistički
elitizam vodi do stavljanja u političku upotrebnu
vrednost čega smo svakodnevni svedoci.
Zato je "demokratski" kriterij "slobodnog tržišta"
iako nesavršen, još uvek bolji od stavljanja u funkciju "inteletualnih", od strane političkih
"elita". U sferama "intelektualnih" "elita" postoje
sveprisutne gadosti. "Intelektualci" su roba za
prodaju. U Americi, ne samo da se oni kupuju,
prodaju i preprodaju pojedinačno, nego se tako trguje i sa čitavim
Preporuke:
5
3
20 nedelja, 14 jul 2013 14:30
Sve je laž
& ...
nastavak 1;

U Americi se, dakle, kupuju i prodaju čitavi "tink-
tankovi"( nešto slično našim Institutima ).
Pitanje, da li će neko pristati na prodaju, uopšte
se ne postavlja. Samo je cena upitna. Neki se prodaju za 100 hiljada godišnje, i to su rutineri koji obavljaju gazdine zadatke, ali ih ima sa velikom reputacijom, i oni su veoma skupi.
U ovom pokvarenom svetu, govoriti o moralu i nekim
uzvišenim ciljevima, zvuči kao da ste u 19-om veku.
U Srbiji je to još više prizemljeno. Pa svedoci smo
koji režiseri, glumci, i kakvi filmovi su dotirani
od Vlade, samo zato što zadovoljavaju nametnuti trend antisrpskog iživljavanja.
Zato treba biti konzervativan u ekonomskom smislu,
što znači poštovati zakone tržišta, i tu jevtinu
gospodu uputit u njegove nemirne vode.
Pa jednom sam gledao kod Olje Bećković nekog glumca
(čini mi se Trifunović), koji je demonstrirao
najsiroviji primitivizam, i zato je nagrađen i dotiran od Vlade.Sa time se mora prestati, što će
se i dogoditi čim s
Preporuke:
8
2
21 nedelja, 14 jul 2013 14:41
Jefimija
Sve je tacno. Manimo se corava posla " Evropa nema alternativu". Okrenimo se sebi , svom zivotu, radu na zemlji dok nisu svu prodali bud zasto.
Preporuke:
6
0
22 nedelja, 14 jul 2013 14:55
Demorkatija i tržište
naša "intelektualna" "elita", izabrali "demokratiju
čiji je osnovni postulat, "slobodno tržište",zar ne


Ne, ne i ne. Načelno gledano ekonomski liberalizam i politička demokratija ne moraju da imaju veze jedno s drugim. I često su suprostavljeni. Ekonomski liberalizam tj. tržišna privreda postoji u mnogim nedemokratskim zemljama (Saudijska Arabija na primer) dok različiti oblici netržišne prirede ostoje u gotovo svim demokratskim zemljama (u svim zemljama Evropske unije). Globalizovano slobodno tržište koje zagovaraju najizrazitiji predstavnici neoliberalne ekonomske misli gotovo da isključuje suvereno odlučivanje u politici i to je verovatno najbolji primer koliko slobodno tržište (shvaćeno na neoliberalni način) i demokratija ne idu uvek zajedno.
Preporuke:
9
0
23 nedelja, 14 jul 2013 14:57
mazarije, opsene, fantazmagorije
"Kultura" koju država plaća je kontrolisana, uštrojena kultura. Tu ne računam nacionalne ustanove - Narodni muzej, Narodno pozorište, Operu, Balet, Nacionalne igračke ansamble i njima slične.

Nijedno slobodno društvo ne plaća sve ono što se kod nas smatra kulturom.
Umirem od smeha i jada kad vidim koliko para se daje (najviše preko veze) raznim nabeđenim umetnicima za "dela" veoma niskog kvaliteta, samo zato što su "savremena", "eksperimentalna", "drukčiji pravac", itd. Šta me briga, što ja to moram da plaćam? Neka se izbore sami, ako vrede, uspeće.

Što moramo da imamo toliko dotiranih pozorišta, sa slabim predstavama, za koja ne postoji tržište, čak ni s jeftinim ulaznicama (50% popusta ...)?

A tek razni tzv. instituti, naročito tzv. društvenih nauka, pa Vukova zadužbina (šta li rade uoopšte tamo - Vukovo pismo ne štite, u svakom slučaju), nekorisna i predimenzionirana SANU (ovakva kakva je, politički kontrolisana i poslušna, bez uticaja)...
Preporuke:
5
3
24 nedelja, 14 jul 2013 15:04
Sve je laž
Ilija


Odličan tekst. Samo Španija, a pogotovo Portugalija nisu nikada bile velike evropske sile.
___________________________________________________

Pa pobogu Ilija. Kako možete tako nešto da kažete?
Ne da su bile velike imperijalne sile, nego su bile
uz rame Engleskoj,Holandiji,Belgiji i Francuskoj.
Španski jezik je, posle engleskog, najrašireniji
jezik na svetu. Tu spada i Mandarin, ali samo po
broju govornika, a ne po broju Zemalja u kojima se
koristi. A čitav veliki Brazil, govori portugalski.
Portugal je pored toga imao svoje kolonije u Africi
i Aziji. Velike pomorske sile su uvek bile najveći
kolonijalisti. A Španija je bila jedna od najvećih
kolonijalnih sila na svetu. Na žalost, i najokrutnijih (pored Belgije koja je u Kongu provodila tipične genocide, i Engleske, koja je to
radila na na malo perfidniji način).
Preporuke:
10
0
25 nedelja, 14 jul 2013 16:59
Sve je laž
& Demokratija i tržište

Pa može na to i tako se gleda. Samo što Vi niste
naveli najubojotiji primer koji bode oči celom svetu - komunistička Kina, čiji GDP raste 9% godišnje, i čija će ekonomija za 10 godina biti prva
na svetu, dugo i uporno kritikuje SAD, da se ne
drži uzusa Adama Smita, odnosno da nije dovoljno
konzervativna u pogledu Zakona tržišta.Ona to radi,
naravno, iz svojih vlastitih interesa- jer se
plaši da Amerika uskoro neće moći da servisira
svoje dugove Kini- od 16 triliona dolara(1 trilion
je hiljadu milijardi),Amerika je kini dužna 14.
U prilog Vašoj tvrdnji je to što je Vlast komunistička, a privreda i Ekonomija, okorelo
kapitalistička.
Kod nas međutim, nema ništa. Ni privrede, nikakve,
ni kapitalističke, ni planske. Samo rasprodaja
dobara koja su generacije sticale, e da bi se održavalo na Vlasti, krpio budžet, kupovao socijalni
mir. I beskrajno uzimanje skupih kredita.
A kakva nam je politika, takva nam je i kultura
Ako nije još i gora.
Preporuke:
4
0
26 nedelja, 14 jul 2013 18:41
nadziranje i kažnjavanje
kultura u srbiji,a pre svega stvaralaštvo je zakatančeno u kontrolisanu mrežu i trgovinu uticajima.stvaraoci su se i sami,doveli u stanje disciplinovanih da osluškuju naredbe i pretiču želje investitora,takmiče se ko će se više tome približiti i,tako,omiliti i naplatiti poslušnost,ko će bolje sondirati i trasirati političke,geostrateške,ekonomske,mitske želje velikog drugog i mesto za središnji subjekat.nisu li to umetnici oduvek radili?početkom 20 veka su se ipak izborili za autonomiju umetn.dela,da jesu ličnost,individua,savest i svest,refleksija i anticipacija.u toj izborenoj ulozi bili su i jadni,izbačeni iz hodnika i suterenskih odaja moćnika i mecena,vladara,ali su osvojili slobodu za autonomiju samog delanja i dela.to mesto i vreme za kreativnu individuu je prošlost.vratili smo se u sada,u aktuelnost-tehnološki hiperkontlolisano vreme robovanja i služenja moći kapitala,korporaciji-današnjim'mecenama'pred kojim stvaralac,čekajući mrvice sa stola,puzi,moli,drhti i biva nagrađen.
Preporuke:
5
0
27 nedelja, 14 jul 2013 19:22
Vladan Andrejic @ ...
Pozdrav,ali ja mislim da je Sasin prevod "Poslednjeg skretanja za Bruklin"bolji.
Preporuke:
4
0
28 nedelja, 14 jul 2013 22:01
@Vladan Andrejic
Hjubert Selbi? Naravno! Neko mi je uzeo tu knjigu i nije vratio. Pozdrav.
Preporuke:
6
0
29 ponedeljak, 15 jul 2013 00:10
Jovan Anastasijević
@Zoran Đorđević: “Kako organizovati referendum posle koga se može saznati kojim putem je Srbija odlučila da ide? Narod u Srbiji, ne Amerikanci”. Kladim se da bi rezultati referenduma tog “Naroda u Srbiji, a ne Amerikanaca“ dali snažnu podršku politici “šibicaarske trojke (ŠT)“. Evo zašto: 25% srpskih birača nisu Srbi i boli ih briga za srpske nacionalne interese: (A) = 25% za ŠT. Od preostalih 75 % birača (Srba), slabo obrazovanih, funkcionalno većinom nepismenih, podložnih indoktrinaciji sa TV – a i inače tradicionalno rajinskog mentaliteta, bar 70% njih iz sveg srca odobrava politiku ŠT – a naročito su fascinirani Vučićem. Dakle, 70% od 75% birača = 52,5% (B). Zbir A+B (25% +52,5%) = 77,5% glasova za nastavljanje politike ŠT! Preostalih 22,5% koji su protiv te politike mogu da dube na glavi, ali većina pobeđuje. To je demo(no?)kratija, zar ne? Da sam na mestu ŠT, sutra bih raspisao (naravno posle dobre psihološke obrade blesavih birača) takav referendum, i nastavio ŠT-politiku!
Preporuke:
3
2
30 ponedeljak, 15 jul 2013 11:45
cenzurisano u kulturnoj rubrici'novosti'
http://www.novosti.rs/vesti/kultura.71.html:443901-Vladica-Milosavljevic-Vreme-je-da-se-osvestimo

krotka
nema nvo-a za slobodne.zato nema ni para za slobodne,zato sloboda za slobodne postaje njihov mrtvački kovčeg.nikome ne verujem ko ovako priča a da se sve vreme kešao o razne ekipice,ko je sve vreme,proteklih 13 godina mešetario,nikome,ko danas protestuje u kulturi ne verujem a da je sve vreme bio u radnom,honorarnom poslu,komisji,odboru,ulogi,medijima...zato vladici verujem.ali,kada neko sličan,napiše isto ovo,isključen je iz svakog prava na rad i profesiju i javnost,ubijen.
Preporuke:
2
0
31 ponedeljak, 15 jul 2013 11:48
Cenzurisano u'Novostima',tekst 'Rajna ili Ekrem'
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/drustvo/aktuelno.290.html:443808-Komentar-Rajna-ili-Ekrem

postajanje kulturom
najperfidnija ali hiperdefinisana i efikasna cenzura dešava se upravo u kulturi,svetu'kulture':stoje,tamo,zauvek,kule stražare i ne znam šta i koga štite?šta su time postigli do sada?malograđanština koja je umislila da su kao neka urbana elita a proizvode'ekreme zatvorenih muzeja'.napišem komentar izdvajajući vladicu milosavljević iz kulture antirefleksije, klanova,grupica,što je,uostalom i sama rekla.i ko je taj ko to cenzuriše?koga se vi,kulturnjaci,bojite?šta ste se uvoštili?mrtvi a letite?
Preporuke:
2
1
32 ponedeljak, 15 jul 2013 14:08
Pol Korektan
'' ...O njima/'' Velikom stvarima''/ je uglavnom poželjno ćutati upravo zato što su velike.''(P.Ć)
Koješta! Veličina stvari određuje njihovu važnost. Malim stvarima neka se bave mali ljudi. Pisac teksta o kulturi, dakle, smatra da je kultura mala stvar pa nam daje neke ''rikošet'' lekcije u formi nagvaždanja o EU i njenom mestu u srpskoj kulturi bez fakata, mesta, brojeva ... Zalutao je i u prostoru i u vremenu jer 'Rino o - to' je dobro locirao početak sunovrata kulture u Srbiji a to je 5. oktobar 2000. Uostalom - da li su do danas vraćene slike pokradene tog dana iz Narodne Skupštine. Nisu! P.Ć je ,izgleda, u to vreme bio na nekom ''spisku'' pa nije sve do prvog datuma koji pominje (2008 godina!) primetio da je odmah po izbijanju ''revolucije'' zatvoren Narodni muzej, a ubrzo posle toga i MSUB... a onda redom. Sve su to 'velike stvari' - zašto bi o tome ćutali? Pa ćuti onaj koji mora, koji ne zna, ili onaj koji ćuti jer mu se strateški isplati da *veliko* napravi malim.
Preporuke:
4
0
33 ponedeljak, 15 jul 2013 15:02
brm
"komunistička Kina, čiji GDP raste 9% godišnje..."
je ekonomska "sila" koja je po BDP-u per capita na 92. mestu, 42 mesta ispod Hrvatske.. (EU je 34. s SAD 7.)
Preporuke:
0
5
34 ponedeljak, 15 jul 2013 15:04
Sve je laž
& Jovan Anastasijević

Zastrašujuće deluju Vaši procenti. Ako je to tako,
onda smo i zaslužili da kao Narod nestanemo sa
istorijske scene, a da nam Država, umanjena,jadna i
siromašna, postane improvizorij, i mesto pogodno za
razne eksperimente.
Naša politička, intelektualna, i kulturna "elita",
potpuno zaštićena svojim "mejnstrim" medijima, kakvi nisu postojali ni u SSSR-u za vreme Brežnjeva,
opterećena pokondirenošću, snobizmom i primitivizmom
prvog reda (nema većeg primitivizma od bolesnog
nastojanja da ne budeš onakav kakav jesi, nego onakav kakvim te neko drugi projektuje) upregla je
sve svoje snage i resurse i,nadahnuta manipulativnom imaginacijom, rešila da potpuno uništi vlastiti Narod.Pogubna kombinacija morbidne titoističke dogme, i fascinacije svojim vekovnim
neprijateljem, Evropom( i uopšte "zapadom"),dovela
je do potpunog gubitka svakog objektivnog kriterija, pa onda i do donošenja pogrešnih odluka
Članstvo u EU, za Srbiju je potpuno pogrešan put.
Preporuke:
0
1
35 ponedeljak, 15 jul 2013 15:47
Sve je laž
& brm

Vi ste pomešali kriterije. "Per capita" je predmet
unutrašnje raspodele i socijalne pravde( ne zaboravimo da je u tom domenu Kina još uvek totalitarna komunistička Država, ali upravo zbog
toga ima problem, jer ne zna gde da plasira i investira ogromne viškove novca- njene investicije održavaju na površini gotovo celu Afriku. Tu veliku šansu Srbije prema kojoj Kina pokazuje
prijateljske namere, niko u nas ne želi ni da primeti. I još nešto što ne može da se zanemari-
Kineza je milijarda i trista miliona)a GDP ili
Gross Domestic Product, ili GNP- Gross National
Product, je totalna vrednost nacionalne godišnje
proizvodnje dobara i usluga.
Pa da bih Vam približio, ponoviću opet : od 16
triliona dolara američkog spoljnog duga( jedan trilion je hiljadu biliona, ili milijardi kako mi
kažemo), 14 triliona otpada na dug Amerike Kini.
Zato je Kina najviše zainteresovana za svetski mir, jer su Jenkiji veoma raspoloženi za zametanje
nove svetske kavge, jer im je to jedini na
Preporuke:
1
0
36 ponedeljak, 15 jul 2013 16:10
Pol Korektan
Od teme; ''Zašto je kulturi teško ...itd'' komentari, nadahnuti čak, prelaze na kineski bruto nacionalni dohodak !!! Sa koliko je entuzijazma i znanja G-din Ćosić obradio temu umetnosti u Srbiji sa pogledom na UE, koliko je uneo vrcavosti, visprenosti i duha razmatrajući ovu veliku i tešku temu koja kao rđa nagriza same temelje srpskog društva govori da smo završili raspravljajući o Kini. A zašto i ne bi? Nije li to velika tema o kojoj se sme pričati bez straha od ''spiskova''? Nije li to nama prijateljska zemlja čija kultura traje preko 8000 godina? Zar je sramota učiti od starijeg i iskusnijeg? Eto, na to je P.Ć hteo da nas navede otvarajući svoj tekst sa malom temom o ''veličini'' koja mu se u tekstu, a po ugledu na umetnost fuge rascvetala kao hiljadu cvetova na kiši. Šta je hteo, u tome je uspeo. Evo nas, sedimo i o Kini pričamo. Niti na kraj pameti nam više nisu domaće nedaće. KBND! To je G-din Ćosić hteo da mi razrešimo jer Kinezi imaju posla sa svojim KNBD. Zamalo da mu uspe!
Preporuke:
4
0
37 ponedeljak, 15 jul 2013 16:10
brm
"Vi ste pomešali kriterije. "Per capita" je predmet
unutrašnje raspodele i socijalne pravde"

ne, ja nisam pobrkao, ja upravo govorim o socijalnoj pravdi i na kakve se države ložite.
Preporuke:
0
1
38 ponedeljak, 15 jul 2013 17:28
Sve je laž
& Pol Korektan

Sasvim je korektna Vaša opaska. Udaljili smo se od
jedne valike teme koju je briljantno obradio gospodin Ćosić. Al' nekako, gde god da začeprkaš,
naiđeš na politiku. U nas je politički odnegovana
samo jedna kultura - kultura samoporicanja,samomržnje
samouništenja.Ne postoji takva kultura ni na jednoj
drugoj tački kugline Zemlje.
To je samo naš, endemski specifikum.
Postoje i "self-hatred Jews", ali njihovo dejstvo
je amortizovano i svedeno na minorni uticaj.
Samo je u Srba samoporicanje, samomržnja i samouništenje, postalo matica društvenog kretanja.
Cloaca magistrallis.
A u korenu tog problema je zablenutost u "drugog",
šta će da kaže "drugi", odnosno, primitivizam u
svojo punoj derivaciji.
Kako je kod nas finansiranje kulture u direktnoj
zavisnosti od budžeta, onda se u neminovnu vezu
dovodi Privreda i Kultura. Za vreme Tadićeve
Diktature, koja je predugo trajala (8 godina),
800.000 radnika je ostalo bez posla. Ja mislim da
je to svetski rekord.Prazan budže
Preporuke:
2
1
39 ponedeljak, 15 jul 2013 18:07
Sve je laž
nastavak;

Prazan budžet, budžav lebac. Ako je iko zaslužio da
ga gricka, onda je to svakako naša"intelektualna"i"kulturna""elita", kakvu nema
ni Bangladeš. Svakom prema zaslugama. Ha,ha,ha...
Preporuke:
0
2
40 ponedeljak, 15 jul 2013 19:08
Pol Korektan
Sve je laž
Da!Prestanite da lažete.
Preporuke:
0
3
41 ponedeljak, 15 jul 2013 19:23
Sve je laž
& Pol Korektan

Politički korektnima i najveća istina izgleda kao
laž.
Preporuke:
0
1
42 ponedeljak, 15 jul 2013 19:48
Pol Korektan
&Sve je laž
Sve je sve.
Onoga koji se pravi da spava nemoguće je probuditi.
Preporuke:
1
0
43 ponedeljak, 15 jul 2013 20:08
Sve je laž
& Pol Korektan

Moj nik "Sve je laž", manje je pežorativan od Vašeg
"politički korektan" koji označava prilagođenost
situaciji i mirenje sa njom.
Ende.
Preporuke:
0
0
44 ponedeljak, 15 jul 2013 22:18
BN
Pa zašto bi Nemačka, Francuska ili Velika Britanija u Srbiji otvarala radna mesta kad sami imaju probleme sa nezaposlenim? Ili ako traže jeftinu radnu snagu (veći stepen izrabljivanja) Srbija sigurno neće moći konkurisati sa Indijom, Pakistanom ili Bangladešom. Jedino za EU je Srbija zanimljiva da kroz naše koruptne političare legalizuju svoju razbojničku politiku. A narod trči lakoumno za tobož laganije rešenje, hleb bez motike a dobiće motiku bez hleba i odreće se još deo svoje zemlje.
Preporuke:
0
0
45 utorak, 16 jul 2013 01:19
Bob
@Sve je laž:

Dakle, vrhunska kultura su Bitlsi i Lepa brena. Da nisi amerikanac?

Ali ima još karata za Cecin koncert. Ja ne idem, ne razumem tu elitnu umetnost, nemam pare.
Preporuke:
0
2
46 utorak, 16 jul 2013 11:30
Sve je laž
@Sve je laž:

Dakle, vrhunska kultura su Bitlsi i Lepa brena. Da nisi amerikanac?

Ali ima još karata za Cecin koncert. Ja ne idem, ne razumem tu elitnu umetnost, nemam pare.








E pa baš ste našli kome ćete to da prigovorite - ja
nikad u životu nisam čuo, niti znam ijednu Cecinu
pesmu.Kako izgleda, video sam u novinama.
Lepu Brenu znam, jer sam još živeo u Jugoslaviji
kada ju je pokojni Milovan Ilić-Minimaks, na svoj
šarmantni način predstavio u nekoj vrlo gledanoj
televizijskoj emisiji.
I otkud Vam to da i Bitlse strpate u isti koš ?
Od njihovog opusa (40-ak pesama), čak 10-ak je uspelo da preživi sud vremena, što je "izvadak",
ravan Šopenovom. Ako poznajete njegove "mazurke" i
"poloneze", onda znate o čemu govorim.
Najvažniji kriterij u ocenjivanju umetničkog dela, je
univerzalnost i bezvremenost. Još je Jovan Dučić
negde zapisao - svačije književno delo, trebalo bi
upakovati i napisati - otvoriti posle 50 g.Pa, ako
vredi tada, vredelo je i onda
Preporuke:
1
0
47 utorak, 16 jul 2013 12:09
...
Dobro je što se pomenuli jadnog Minimaksa.Njegova emisija je bila prilično popularna, kada se pojavila, krajem šezdesetih. Zvučalo je to kao neko osveženje u poređenju s onim što je postojalo. Kasnije se i on promenio. Mnogi beogradski intelektualci su smatrali da je Minimaks prvi počeo da promoviše šund gotovo s jednom kriminalnom primesom, te da je jedan od osnivača onoga što nazivaju turbo. Eto - a nije bio ni pod kakvim pritiskom zapada,u smislu, evo ti para da uništavaš srpsku masovnu kulturu. Naprotiv, on je trpeo pritiske i povremeno stradao od vlasti. Ako je šta osećao prema zapadu, onda je to bilo divljenje, epigonstvo. A ako je uticaja zapada bilo, mislim da su bili suptilniji.
Hoću da kažem da se mnoge štetočinske stvari rade bez mnogo promišljanja, iz zlovolje.
Preporuke:
7
0
48 utorak, 16 jul 2013 12:22
Ivan Aleksić
@...

Minimaks je pustio Brenu da bi joj se ismejao, međutim, masa se oduševila. Kad je on shvatio da masa voli cirkuzante, nastavio je sa njima, i tako zaradio novac i imidž (mada, ne samo na tome).

Hoću da kažem, nije tu niko posebno niti pojedinačno kriv (pa ni Minimaks), već je kriv sistem koji nije znao da uzdigne opšti kulturni nivo naroda koji je u roku od 10-20 godina masovno prešao iz sela u grad, ali to nije znao kulturno da isprati.

Zato je pogotovo početkom osamdesetih došlo do poplave kuča i šunda (koga ne mrzi nek pogleda film "Kako je propao RnR"), mada tih lutanja nije bilo samo u narodnoj, već i u zabavnoj muzici (odgovorno tvrdim da je Bijelo dugme napravilo više štete nego Južni vetar) jer su prodali tzv. "pastirski rok" za pravi, i masa je u to poverovala.
Preporuke:
3
1
49 utorak, 16 jul 2013 12:53
...
Da, neki moji prijatlji isto misle; ako je s tom pričom krenuo da bi joj se podsmevao, pa se posle namera izmakla "kontroli", onda je to još gore. Prema svakoj od tih novootkrivenih "zvezda" on je imao svoje motive, koje nije teško pogoditi, ali on je sve to skupo platio na kraju. Sve to ne menja suštinu. Prema Bijelom dugmetu i njihovom lideru ne osećam ništa pozitivno i zato je bolje da ništa i ne kažem. Isto prema baklava-kulturi (Tirketov izraz) i njenoj najezdi na Beograd posle ratova devedesetih.
Preporuke:
6
0
50 utorak, 16 jul 2013 13:31
Pol Korektan
http://nezavisnakultura.net/index.php/sr-YU/programi/aktivnosti/konkursi/175-poziv-za-predloge-projekata-%E2%80%9Ekultura-u-protestu

Da ne bi i dalje krstarili po svetu pojmova, po novim geografijama i tuđim problemima vraćamo se u našu stvarnost / ''stravnost'' bi bio bolji izraz /. Gornji link nam pokazuje kako se naše društo bori za kuturu. Prvo je ''Soros - Fond za otvoreno društvo'' preko svojih eksponenata / upečatljiv, ali ne i jedini primer je B.D.Anđelković koja je kao Sorosov kadar, sada je to ''Fond za otvoreno društvo'' dobila mesto direktorke Muzeja Savremene Umetnosti u Beogradu da bi ga nakon par godina zatvorila,prepustila ''zubu vremena'' koji je napravio toliku štetu da je višestruko povećao troškove ''rekonstrukcije''/. Oni koji su upropastili srpsku kulturu sada nam preko javnog konkursa daju šansu da to što su nam uradili popravimo! Pored ''Fonda'', projekat pomaže i određena Fondacija iz Švajcarske koja se par puta našla u sličnim akcijama. Slučaj ili Srbija?
Preporuke:
3
0
51 utorak, 16 jul 2013 18:52
Sve je laž
& & ...

Zato je pogotovo početkom osamdesetih došlo do poplave kuča i šunda (koga ne mrzi nek pogleda film "Kako je propao RnR"), mada tih lutanja nije bilo samo u narodnoj, već i u zabavnoj muzici

Pa, naravno. Nije žanr taj koji određuje kvalitet.
U svakom žanru kvalitet varira od smeća, preko
prosečnog, do genijalnog. Pa ni u najvećeg
kompozitora svih vremena, Betovena, nisu sve
kompozicije genijalne.
Ali ovo što se u Srbiji događa u tzv. "folk"muzici
(mi smo je nekada nazivali "novokomponovana"narodna
pravi je udar na ukus, i predstavlja neku čudnu
mešavinu žanrova-nešto kao arabo-turko-anglo rok, a
od toga nema većeg kiča i šunda. Srbija ima klasičnu narodnu muziku, u kojoj neke pesme mogu da
se mere sa velikim numerama narodne muzike velikih
Naroda (kada odete na košarkašku ili hokejašku
utakmicu, kratke pauze ispunjene su prepoznatljivom
ruskom, talijanskom,engleskom,francuskom,nemačkom
muzikom, i niko ne pita čije je šta,jer svi znaju)
ali je sve to zagušeno i
Preporuke:
3
0
52 četvrtak, 18 jul 2013 05:42
Drki
"Još uvek ima nade da razum pobedi..."Bravo! Kratko i ....!
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner